The Basics, entreteniment a dojo i bona música

Últim concert de les vacances: Vam agafar un vol expressament des de Sydney estant, cap a Melbourne per un sol dia per veure The Basics, l’altre grup de Wally De Backer, aka Gotye, a The Post Office Hotel. I és que l’ocasió s’ho mereixia, ja que tenint en compte el tipus de grup que és i la música que fa i tal i com està “managemenat”, dubto molt que vinguin a Europa, i si és que arriben a venir, m’atreveixo a dir que només passarien per Bèlgica i UK. Dit això, la nit va començar sopant, per sorpresa meva, amb els membres de la banda, amics i familiars, inclosa gent sobre la qual he tuitejat com la Kat Kallady i la Cybele Malinowski. El momentàs de la nit, però, va ser tenir el gustàs de conèixer el pare d’en Wally, un senyor molt entranyable amb qui vaig fer molt bones migues i que per gran relief meu, està d’acord amb moltes de les meves idees sobre la direcció de Gotye. Encara m’acabaré creient la gent que últimament em diu que vaig errar la professió i que m’hauria de dedicar al mundillo del management musical. Visto como está el patio en la universidad, no lo descarto… Anyway, la nostra conversa no es va limitar només a això, sinó que vaig descobrir que Frank De Backer i la seva dona, la Mimi, havien viscut a Espanya, tenen encara família a Empúria Brava i que parlen un castellà ben fluït! :O

Pel que fa al concert en si, va ser super entretingut. Des de primera fila estant, vaig poder fer vídeos i moltes fotos i vaig poder riure el que vaig poder i més amb els comentaris dels tres músics. Perquè us feu una idea, vénen a ser una resurrecció dels Beatles amb tocs pops i amb comèdia entremig, que inclou el canvi de lletres improvisat, l’ús de perruques i un derroche de energía brutal a l’escenari. Res a veure amb la música que fa en Gotye. Ni el mateix Wally és la mateixa persona a dalt de l’escenari amb els dos grups. En Wally aquí fa de bateria i només en algunes cançons, les més agudes, hi posa la veu. La nota surrealista la va posar que una de les amigues de la nòvia del Gotye, la Tash Parker, va estar ballant amb mi (i no al revés). ¡Flipa como la australiana vestida con lentejuelas y peinado de fines de los 70 me sobaba y me cogía para bailar! Van ser dues hores de concert molt entretingudes, de gran qualitat musical, malgrat els galls ocasionals del Kris Schroeder quan duia massa estona cantant, i de great vibe de pub australià. Per repetir, si visqués Down Under.

Per acabar la nit, no hay nada como que el papa De Backer te lleve al hostal en coche i que ell mateix et digui: ‘This is kinda surreal, right?’

Wally De Backer amb The Basics, fent-se passar per pèl-roig
Wally De Backer amb The Basics, fent-se passar per pèl-roig
Kris Schroeder i Wally De Backer
   Kris Schroeder i Wally De Backer
Kris Schroeder desganyitant-se
    Kris Schroeder desganyitant-se
Tim Heath, de The Basics
              Tim Heath, de The Basics

Veure galeria completa.

Leave a Reply

