Els Pets ho peten a Cornellà

Amb un títol segurament més que tronat per a aquesta crònica, em disposo a narrar la grata experiència de veure Els Pets aquest passat diumenge a la veïna Cornellà en horari no diré infantil, però sí que apte per als qui els toca el despertador quan tot just acaben de posar els carrers. Un total de 4000 petifans (i no ho dic jo, sinó les autoritats competents), van poder gaudir durant gairebé dues hores del reguitzell d’èxits que Els Pets, un dels grups de rock català (whatever that means?!) més longeus, ha anat acumulant al llarg d’aquests 30 anys sobre els escenaris i que els ha portat a la gira actual, TRESPUNTZERO (3.0).

Els Pets

Per fer honor al nom de la gira, el que van oferir els de Constantí en l’espectacle d’aquest diumenge va ser, com va dir Lluís Gavaldà (probablement el més mediàtic dels músics del panorama català avui en dia) -, d’allò més “interactiu”. Així doncs, vam ser testimonis de constants gestos de complicitat vers petits – sobretot –  i grans de part de tots els músics (si s’ha de ser interactiu 3.0, es fa bé o no es fa), així com també entre ells mateixos (i a les proves em remeto):

Els Pets

Els Pets van fer que la Plaça de Catalunya de Cornellà fos una gran festa, on fans i no tan fans (com, per exemple, jo mateixa, per què enganyar el personal), van saltar, cantar i cridar al so de clàssics com “S’ha acabat“, “Jo vull ser rei” i “Bon dia“, entre molts altres. El premi a les fans més entregades, se’l van emportar, sense cap mena de dubte, les tres joves de la fotografia, de qui es van fer fans absoluts a l’instant, i amb tota la raó del món, els membres d’Els Pets (Lluís Gavaldà a la veu i guitarra, Joan Reig a la bateria i Falin Cáceres al baix). Aquesta vegada anaven acompanyats de dos músics de vent i dos guitarristes (David Muñoz i Joan Pau Chaves), l’últim dels quals en ocasions tocava el teclat.

Els Pets

Els Pets es trobaven entre amics. Malgrat no haver assistit a cap altre concert d’ells (què hi farem, si jo era de Sau per allà els 90 i després vaig agafar un altre tren, o digues-li si vols la tercera via – musical, s’entén!) puc dir que vaig poder copsar que més enllà dels temes radiofònics, Els Pets han anat creant-se una cort de seguidors a qui arriben a emocionar des del minut 1. El concert, de ritme mogut al principi, amb moments més tranquils a la meitat, en què Lluís Gavaldà va aprofitar per marcar-se unes ballaruques ben portades malgrat els anys (això ho diu ell, no pas jo!) i amb un final d’allò més àlgid, va fer que Cornellà pugui dir que ha ofert als seus ciutadans (i als intrusos com jo, badalonina), un bon espectacle de llum (malgrat l’hora), color, bombolles de sabó i vestuari colorit, però sobretot, de música nostrada  per a les seves festes.

Amb res al tinter per demostrar, al llarg d’una carrera extensa que van culminar amb Agost, l’àlbum que els va confirmar com una banda que va molt més enllà de la cançó de festa i xerinola, Els Pets van fer que tant les cançons de sempre com les més noves sonessin molt i molt bé. Però el que més vam agraïr els assistents va ser la humilitat, la presència escènica i, sobretot, que Els Pets s’ho saben muntar bé – prou bé – malgrat no tenir un frontman “guapo, tío bueno ni massís” a qui no li calen crits “canis” per acostar-se al públic, establir conversa amb ells, rebre samarretes i fer-les voleiar, i sortir a fer bisos com mana la tradició per cobrir amb escreix les expectatives del públic.

Els Pets

Dit això, llarga vida a la música en català, digues-li rock, digues-li com vulguis.

Veure galeria de fotos casolanes, pero menos da una piedra.

2 thoughts on “Els Pets ho peten a Cornellà

  1. Una crònica excel·lent, Maria del Mar!
    M’ha encantat tornar a recordar el concert a través de les teves paraules i fotos, moltes gràcies per l’enllaç!
    Em torna a passar com sempre que assisteixo a un concert d’aquests vailets… tinc ganetes de tornar-los a veure!! I espero i em sembla que no tardaré gaire…
    Salutacions!! :)

    Liked by 1 person

Leave a Reply

