Primavera Sound 2016 – Dia 3 i 4

radioheadEstaria molt bé poder dir que vaig veure Radiohead. Sí, estaria molt bé. Però no és cert. Els vaig sentir de lluny estant. També estaria molt bé que em marqués la gran crònica d’ells, però no ho faré porque ante todo, honestidad. Vaig arribar just abans que comencessin, i tot i poder dir que els vaig sentir (al principi ben poc, perquè no havien encara solucionat els problemes de so del dia anterior, i a més tenien problemes amb les càmeres), no puc dir: ¡oh, peazo concierto! ¡oh, sí, pude disfrutar de la segunda vez que tocaban ‘Creep’ en mil años!’, perquè no és veritat. Així doncs, diguem que puc dir que vaig estar present en el concert de Radiohead i que, efectivament, els segueixo tenint pendents. De sortida vaig passar per davant d’Animal Collective per poder dir que els havia vist, però res més. Fi de la crònica del 3r dia del Primavera. Corramos un estúpido velo.

Brian Wilson (7)El dia 4 vaig tenir relativament més sort, tot i que no la vaig encertar del tot en escollir els escenaris on estar a primera fila. Ah, you never know, i més quan ets anti-spoilers (cosa que m’estic començant a plantejar a canviar, ni que sigui per veure snippets sense fil argumental). Començaria la jornada amb Wild Nothing, que havent-los escoltat relativament poc per Spotify, em van convèncer en directe. Com que vaig decidir estar-me al Heineken durant tota la jornada, vaig veure Manel des de la distància i, pel que diuen, ho van petar. I arribaria llavors el torn de Brian Wilson performing Pet Sounds. Aquí és on m’hauria de posar filosòfica i cantar les virtuts d’aquest àlbum i del que va significar, però em limitaré a dir una cosa: em va fer peneta, molta, la posada en escena. Que sí, que la gent va gaudir i tot el que tu vulguis, però no pots anar pel món anunciant la gran gira de l’any amb una veu que substitueix les originals de la mà d’un cantant que es queda a mig camí de potència i no té cap timbre que sigui res de l’altre món. Posa un conjunt de veus principals o un cor, coi!

PJ Harvey (47).JPGVolent veure PJ Harvey des de primera fila, em vaig perdre Chairlift, però no em va saber massa greu, malgrat la veu de la Caroline Polachek sigui destacable. Mare de déuxxxxxxx, PJ Harvey va estar brutal. Tot molt estudiat, s’ha de dir, i amb la prohibició dels càmeres de passar de més enllà de la meitat de l’escenari. No sóc gran coneixedora de l’obra de PJ Harvey, però he de dir que em va captivar només sortir a l’escenari, no només per la seva veu, sinó per la coreografia estudiadíssima de mans, moviments de cap i alguna que una altra flexió de cames així com els moviments dels músics, que no eren pocs. D’altra banda, la realització de les càmeres era de 1o. S’ha de celebrar també que no hi va haver cap problema de so. No sé res de la seva personalitat, però intueixo que si hi hagués hagut algun problema, s’hauria rebel·lat i hauria dit “aquí cantará tu tía Rita”. Sens dubte, el seu va ser un dels concerts que fan que pagui la pena comprar l’abonament del Primavera Sound abans que surti el line-up (de fet, ella va ser de les últimes confirmacions) abans no pugi de preu.

Després de PJ Harvey, oh la disjuntiva: o Sigur Rós des de la distància i Moderat des de primera fila o al revés… I novament no vaig fer la millor tria. Tot i que el públic que esperava per a Moderat era d’allò més solidari i ens anàvem fent torns per anar a veure l’espectacle espectacularment espectacular de Sigur Rós a l’H&M, no és el mateix, és clar. El tema és que em vaig quedar a primera fila per a Moderat, per poder gaudir al màxim de ‘Bad Kingdom’, però va resultar en un gran fiasco: el volum era desorbitat i, a mi que em perdonin: Ningú no els ha dit als grups de música electrònica que sortir a l’escenari amb granota de mecànic està ja molt, però que molt desfasat i és hortera a mort? D’altra banda, la veu de Sascha Ring tampoc no s’apreciava del tot bé i l’espectacle de llums i visuals tampoc era res de l’altre món.

Malgrat les decepcions o tries desencertades, novament ja torno a tenir l’abonament per a l’any que ve. Serà qüestió de menjar-se uns quants spoilers per poder escollir millor en la propera edició.

Galeria d’imatges.

 

Leave a Reply

